martes, 7 de diciembre de 2010

FITXA PROJECTE FINAL

FITXA PROJECTE FINAL
TÍTOL
Les papallones tenen nas? Com néixen?
ANÀLISI DE NECESSITATS
Partim d’una clase de P5 que està molt familiaritzada amb el treball per projectes. La ideología de base d’aquesta metodología de treball és que són ells mateixos que trien la temática sobre la que volen treballar i investigar. La mancança fonamental amb la que ens trobem quan trien temàtiques del món animal, es la falta de poder vivenciar, tocar, experimentar amb els sentits allò que s’esta aprenent amb la teoría, i que es difícil reproduir en un ambient d’aula en les seves condicions naturals.

OBJECTIU
L’objectiu és proporcionar recursos on es pugui vivenciar, experimentar, reproduir d’una manera virtual(sempre que no es pugui fer d’una altra manera), amb mitjans tecnològics aquell coneixement que no és possible portar-lo a terme dins d’una aula de classe per limitacions de temps, espai, llum etc. i on puguin ser els alumnes els protagonistes.
HIPÒTESI
La nostra hipòtesi és que per a que hi hagi un aprenentatge significatiu és important que l’alumnat pugui tenir aquestes experiències. No hi ha prou amb fer servir una metodologia de projectes si no es pot vivènciar o experimentar d’una manera o d’una altra allò que s’esta aprenent. Però com ho podem fer quan no tenim totes les condicions físiques, espacials, etc?
METODOLOGIA I BASE TEÒRICA
La metodologia que s’usarà serà la del treball per projectes en funció d’una inquietud que va sortir arran d’una activitat feta en classe on va sorgir la pregunta inicial o el títol d’aquesta fitxa.
El treball per projectes és una metodologia que treballa amb els principis del constructivisme perquè parteix dels coneixements previs dels alumnes, allò que saben del tema i que es tractarà com a punt de partida. En funció d’aquests coneixements previs, es buscarà la nova informació i es contrastarà amb el que ja sabien.
De tot aquest procés es fa un registre dels interessos dels alumnes, on queden plasmades totes les successives etapes que es van desenvolupant.
També s’inclou la pregunta de què volen saber exactament.
El treball per projectes és interessant perquè permet treballar d’una manera globalitzada. Es a dir, en funció d’una pregunta inicial, es van tocant diferents àrees de coneixement, com pot ser ciències, plàstica, llenguatge, etc. sempre partint dels interessos dels alumnes.
En el cas concret de la pregunta inicial o títol, el nostre projecte intentarà contestar a la pregunta des del que l’alumnat ja sap o creu conèixer sobre les papallones.
MATERIAL DIDÀCTIC
Les característiques que haurà de tenir el material per a que pugui complir amb els nostres objectius i necessitats són:
· Visual: Haurà de ser un material visual, amb una qualitat considerable pel que fa a les imatges, a la filmació i presentació per a que pugui ser realment didàctic i suplantar l’experiència directa.
· Sonor: on es reprodueixin sons i sorolls característics si calen o que pugui despertar l’interés, que tingui relació amb les imatges, pera promoure la sensibilització, certs estats d’ànims, etc.
Atractiu: atreure l’atenció, tenir una durada adequada a les capacitats dels infants, que ensenyi allò que es realment important en el procés d’aprenentatge.
Interactiu: on els infants puguin interactuar amb la informació.

Estem parlant de buscar videos en youtube, documentals, pàgines web, construcció de power points i després confeccionar un blog on es pugui consultar periódicament la informació recollida. On la imatge tingui un paper molt important i amb ella els materials interactius que permetin als nens i nenes viure al menys amb fonts indirectes les experiències que els hi permetin contestar a la pregunta del títol.
·
TEMPORITZACIÓ
Pel que fa a la temporització, es preveu una durada de 3 a 4 setmanes per a donar temps a complir amb totes les fases del projecte, poder aprofundir en els temes que interessen als alumnes i que no decaigui l’interés.

AVALUACIÓ
L’avaluació del projecte consistirà en reflexionar i fer un registre a sobre de tot el que hem aprés des del començament comparant amb la informació que va quedar registrada al començament com a coneixements previs. La nova informació serà registrada en un blog que servirà per a difondre els nous coneixements tant a pares com a altres alumnes i on es faran presentacions a altres classes d’allò que hem aprés d’una manera àgil i atractiva.

PROPOSTA DE CONTINUITAT
Si l’avaluació del projecte fos positiva la proposta de continuïtat seria formar una base de dades amb els blogs i la informació continguda per tal de facilitar la informació i la cerca per a futurs projectes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario