viernes, 24 de diciembre de 2010

CONCLUSIONS DEL TREBALL DEL MINIPROJECTE 2.3

La realització d’aquest mini-projecte per una banda ens ha permés aconseguir habilitats i coneixements tècnics nous però també per una altra banda enriquir i reafirmar alhora que re-estructurar coneixements i, conceptes que hem estat treballant des del començament de l’assignatura.
Es un aspecte molt positiu haver pogut en tot moment treballar aquesta part teòrica aplicant-la al nostre treball del dia a dia, a la nostra realitat educativa, en la que s’ha fonamentat aquest mini-projecte, per tant hem pogut experimentar amb els alumnes els avantatges (i desaventatges), els pros i contres de l’aplicació de les tic, les metodologies, tècniques, maneres de problematitzar, i anar-ho millorant des de la pràctica i amb els propis agents com demana la investigació acció.
Esta clar que ha sigut un procés molt constructiu on tots els agents (alumnes i professors) hem apres moltes coses que ens serviran de punt de partida per a futures activitats. On tindrem un munt d’estratègies no només tècniques sino també conceptuals.
Ens ha acompanyat en aquest procés la metacognició, es a dir, questionar-nos a sobre del que estem fent i ajustar-lo a les nostres necessitats, sabent el que fem i perquè el fem així i no d’una altra manera.
Ens ha acompanyat també la problematització d’un aspecte de la realitat, cumplint amb els dos atributs que ha de tenir un problema, com ho exposa D. Jonassen: per una banda, desconèixer alguna cosa, i per una altra, que allò desconegut tingui un valor social, cultural o intel·lectual per a algú.
Un altre aspecte important que destaca Jonassen i que hem pogut avaluar en el nostre procés és el fet de haver de tenir una representació mental del problema, atenent a les característiques evolutives d’un nivell de P5.
També el fet no menys important d’haver de manipular activament l’espai del problema per tal de resoldre’l, provoca necessàriament una activitat conscient que en molts dels alumnes ha portat al fet d’adonar-se que no tots els problemes són iguals, que hi ha diferents processos de solució i que ara tenen més eines per a resoldre nous questionaments.

No hay comentarios:

Publicar un comentario