viernes, 24 de diciembre de 2010

AUTOAVALUACIÓ

Davant de la pregunta de si hi ha hagut canvis i reestructuració de conceptes des del primer moment de l’avaluació inicial fins ara. La resposta al meu entendre és ampliament positiva. Això es pot veure reflectit una vegada més en el mapa conceptual i la seva evolució.
Em sembla interessant fer un recull d’aquells conceptes que han sigut més enriquidors en el meu procés d’aprenentatge des que hem començat l’assignatura fins ara. Aquest són per a començar:
1) La reflexió tèorica del conceptes de ciència, tecnologia, educació, i societat i les seves implicacions en la nostra pràctica educativa.
2) L’eina de debat en línia com a promotor d’aprenentatge cooperatiu amb la consequent metodologia d’argumentació.
3) els mapes conceptuals com a eines d’aprenentatge i motors d’aprenentatge significatiu. Abans tenia idea i havia estudiat el fonament teòric d’aquesta eina de treball però ha sigut a l’assignatura on vaig haver de fer-los servir amb feines concretes i per tant familiaritzar-me amb el seu ús i la seva lògica de funcionament. S’afegeix els conceptes aportats en aquest sentit per D. Jonassen, amb els criteris de com avaluar el canvi conceptual i com fer per a veure reflectits els models mentals en els mapes. Això em sembla tant a nivell personal com a professional una eina molt valuosa i una experiència molt enriquidora ja que en tot moment he sigut protagonista del meu propi procés d’aprenentatge i el dels altres companys/es.
4) Aprenentatge de coneixements relatius al funcionament d’internet, de processadors de text, així com fonts d’informació valuoses relatives a la pràctica educativa (web 2.0), ampliació de coneixements del funcionament de blogs, etc. tot això en contextos significatius que es poden aplicar i de fet ho vaig aplicar a la meva pràctica professional.
5) Experiència directa de com avaluar (millor dit ser avaluat) dins d’un marc d’aprenentatge constructivista, sent els mateixos professors o millor dit consultors els promotors de compartir coneixement i d’aprendre cooperativament, de l’experiència dels altres. Ha sigut molt enriquidor que es promogués i avalués positivament el fet de compartir material i coneixement, fet el qual, no és comú ni fácil de trobar en les diferents situacions com a estudiants ni com a professors. Intentaré prendre exemple.
6) Coneixement de diferents eines d’aprenentatge significatiu diferents a les que estava acostumada a veure: modelatge d’històries, bases KITE, criteris i tipus de resolució de problemes, etc.
Aquests són uns exemples del que he aprés i encara queda allò que esta en procés d’assimilació, en forma inconscient, en la zdp. Perquè mai no som totalment conscients del que sabem fins que no hem de establir connexions significatives amb altres continguts. Això m’ha quedat encara més clar després d’haver cursat aquesta assignatura.
Ha sigut molt positiu perquè hem experimentat en diversos exemples, formes d’establir aquestes conexions signficatives mitjançant l’ús de les tic amb una base teòrica que ens fa entendre i aprofundir més amb allò que estem fent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario